Tabiat-perestlerin çıkmazı

Eklenme Tarihi: 21 Aralık 2017 | Güncelleme Tarihi: 21 Aralık 2017

20 Aralık 2017 Çarşamba akşamı Risale Akademi Merkezinde Eğitimci-Yazar Caner Kutlu Bediüzzaman Said Nursi’nin Muhakemat adlı eserinin Unsuru’l-Akide Bölümünden Delil-Delalet konusunu işledi.

Kutlu özetle şunları söyledi: “Kanunsuz emir olmaz. Biz ancak imkân dairesinde, Allah’ın emirleri kanun suretine büründüğü zaman idrak edebiliyoruz. Bütün kâinatta işleyen tabiat kanunları böyledir. Ama Cenab-ı Hak kanunlara bağlı değildir. O kanunların haricinde de tecelli eder. Çünkü bizim bilmediğimiz birçok gayb âlemleri var.

Tabiat-perestler kanunlara mutlak gözüyle baktıkları için imkan ve vücub dairelerini idrak edemiyorlar, safsataya ve sıkıntıya düşüyorlar. Geleceğe dair ümidi olmayan felsefeciler için “Nereye gidiyoruz?” sorusu çok önemli. Cevap bulamamaları onları dehşete düşürüyor. Geleceğe dair hükümleri yok. Hükümleri bir yere oturtamadığınız zaman geleceğe dair bir fikriniz de olmaz, fikir üretemezsiniz.

Hükümler desteksiz ve zayıf olduğu için küfür ehlinin geleceğe dair bir tasavvurları yok. Dolayısıyla hükümsüzlüğün verdiği dehşet verici bir ümitsizlik var. Hüküm olmayınca hakikat de olmuyor. Saldırganlık, şiddet, savaş, mücadele, kıyamet senaryoları, dünya dışında çıkış ya da kaçış yolları aranması hep bu hakikatsizliğin ve hükümsüzlüğün sonucudur.

Unsuru’l-Akide Said Nursi’nin fikir düzeyindeki âlim sıfatının bir göstergesidir.

İslamın ütopyası yoktur. Kur’an’ın hükümlerine dayanmayan hükümler, ümitsizlikle hüsrana uğrar. Müslümanlar saadet-i ebediyenin tedariki ile meşgulken, felsefeciler de safsata ile meşguller.”

- Reklam -


popüler cevapdünya atlası